Μια εικόνα ... χίλες λέξεις ...

Οι Αγριάνοι πριν και μετά την καταστροφική πυρκαγιά. Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους. Το θέαμα θλιβερό. Ο χειμώνας απειλητικός. Οι πλημμύρες καραδοκούν. Ας προσπαθήσουμε όλοι μας να παρακολουθήσουμε αλλά και να βοηθήσουμε με τις διαδικασίες υλοποίησης των έργων. Όλοι μας έχουμε χρέος να βοηθήσουμε όπως μπορούμε.

Όλοι μαζί μπορούμε …

8 Ιουλ 2008

20 Ιουλίου 2008 - ΓΙΟΡΤΗ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΙΑΝΟΥΣ

ΕΓΙΝΕ με επιτυχία η εκδήλωση του Εξωραϊστικού Συλλόγου Αγριάνων την Κυριακή 20 Ιουλίου

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Σεβασμιώτατος
Μητροπολίτης Μονεμβασίας και Σπάρτης Ευστάθιος. Παρευρέθησαν ο Γ. Διευθυντής της Περιφέρειας κ. Μπαζίγος, ο Νομάρχης Λακωνίας κ. Φούρκας, ο Δήμαρχος Θεραπνών κ. Ράλλης, ο τέως Δήμαρχος κ. Φλώρος, η Δασάρχης κ. Σημάδη, ο ιερέας και ο Πρόεδρος των Αγριάνων. Πολλοί οι κάτοικοι και φίλοι του χωριού που συμμετείχαν και ανάμεσά τους και μέλη του Forum.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με δείπνο που παρέθεσε ο Σύλλογος προς τους προσκεκλημένους, οι οποίοι απόλαυσαν το παραδοσιακό πλέον για το χωριό αρνάκι με πατάτες στο φούρνο. Στη συνέχεια, ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Χρήστος Κορδάτος έδωσε με γλαφυρό τρόπο το μήνυμα αισιοδοξίας για την αποκατάσταση των ζημιών από τη φωτιά και για την αναδάσωση, ενώ ο Πρόεδρός του Ηλίας Κουτρουμάνης αναφέρθηκε στις προσπάθειες που έχουν γίνει από το Συλλογο για τον εξωραϊσμό του χωριού, οι οποίες και θα ενταθούν.
Εμψυχωτικό ήταν το μήνυμα του Μητροπολίτη, ο οποίος διαβεβαίωσε για τη συμπαράσταση που θα έχει το χωριό στη δύσκολη αυτή περίοδο από την Εκκλησία.


Ικανοποίηση έφερε και η σύντομη ομιλία του Δημάρχου, ο οποίος ανεκοίνωσε την έγκριση ικανοποιητικού ποσού και την άμεση προκήρυξη έργων για την περιοχή των Αγριάνων και ιδιαίτερα την Πίλια, οι ζημιές στην οποία "πλήγωσαν" τόσο πολύ το χωριό.





Η εκδήλωση συνεχίστηκε με παραδοσιακό γλέντι, όπου οι παρευρισκόμενοι χόρεψαν μέχρι τις πρωϊνές ώρες, ενώ έγινε και η κλήρωση της λαχειοφόρου αγοράς που έκανε ο Σύλλογος για οικονομική ενίσχυση, προκειμένου να συνδράμει όσο το δυνατόν περισσότερο στις προσπάθειες δενδροφύτευσης.





Περισσότερες φωτογραφίες στο τέλος της σελίδας


16 Μαΐ 2008

ΝΕΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ

Ευχαριστούμε την Ολγα Λαμπρινάκου και το Χριστόφορο Πανάγο για τις όμορφες φωτογραφίες από τους Αγριάνους που μας έστειλαν. Οι δεύτερες είναι από την ημέρα που γιόρταζε η εκκλησία μας της Ζωοδόχου Πηγής, 2 Μαϊου (τέλος σελίδας)
Ωραία και η ιδέα του Ελατου να στέλνουμε φωτογραφίες από τις αναδασώσεις και την ανάπλαση της περιοχής. Θα γίνει άρραγε το χωριό όπως τότε.........;

11 Μαΐ 2008

Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ – Η ΣΥΜMΟΡΦΩΣΗ ΟΛΩΝ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ

ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, ΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΦΟΒΟΣ ΠΟΥ ΦΥΛΑΕΙ ΤΑ... ΕΡΗΜΑ
Η βοσκή απαγορεύεται σε καμένες περιοχές, σύμφωνα με Προεδρικό Διάταγμα (Αρθρο 105, Ν.Δ. 86/1969- Απαγόρευση βοσκής εντός αναδασωτέων) και με Νόμο (Ν.998, Αρθρο 70, Παράγραφος 1).
Η περιοχή του Πάρνωνα έχει κηρυχθεί αναδασωτέα από τον Γενικό Γραμματέα Πελοπαννήσου, μετά από σχετική εισήγηση του Δασαρχείου Σπάρτης:
« Ο Γ. Γ. Πελοποννήσου έχοντας υπ όψη την από 14/2/08 πρόταση του Δασαρχείου Σπάρτης, με την οποία προτείνεται η κήρυξη της περιοχής ως αναδασωτέας, το σχετικό τοπογραφικό διάγραμμα, και τους σχετικούς νόμους και διατάξεις,
Κηρύσσουμε αναδασωτέα με σκοπό την αποκατάσταση με φυσική αναγέννηση και τεχνική αναδάσωση της προϋπάρχουσας δασικής βλάστησης η οποία καλυπτόταν από Δάσος Χαλεπίου, Μ. Πεύκης και Κεφαλληνιακής Ελάτης καθώς και αείφυλλα πλατύφυλλα (σχίνα, πουρνάρι αγριλιά), που καταστράφηκε από πυρκαγιά στην θέση ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ της περιφέρειας των δήμων 1)Γερονθών (χωρια Καλλιθέα και Γεράκι), 2)Θεραπνών (χωριά Αγριάνοι, Χρύσαφα, Κεφαλά, Γκοριτσά, Καλλονή, Αγ. Ανάργυροι και Σκούρα), 3) Οινούντος ( χωριά Βέρια, Βασσαρά), 4) Κροκεών (χωριά Κροκεές, Δαφνί) και 5) Σκάλας (χωριό Βρονταμάς). Η έκταση αυτή είναι εμβαδού 152.956,52 στρ".

ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ




Πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη αναδάσωση στίς πυρόπληκτες περιοχές Χρυσάφων καί Αγριάνων πού οργανώθηκε μέ πρωτοβουλία της Ιεράς Μητροπόλεώς μας καί σέ συνεργασία μέ τήν αρμόδια υηρεσία του Δασαρχείου Σπάρτης.
Αναλυτικότερα, κατά τήν διάρκεια της προσπάθειας αυτήςς, μέ τήν συμμετοχή καί τήν αγαστή σύμπραξη κληρικών καί λαϊκών, πού ανταποκρίθηκαν ολοψύχως στήν πρόσκληση προσφέροντας τήν εθελοντική τους συνεργασία, φυτεύτηκαν 650 περίπου δενδρύλλια γύρω από τό εξωκκλήσιο του Αγ. Νίκωνος Χρυσάφων καί στούς Αγριάνους.
Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας εκφράζει τόν εγκάρδιο επαινό του καί τίς ευγνώμονες ευχαριστίες του πρός την Δασάρχη κ. Παναγιώτα Σημάδη καί πρός όλους εκείνους, ιερεείς καί λαϊκούς, οι οποίοι βοήθησαν στήν υλοποίηση αυτού του έργου.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
Σπάρτη, 20 Μαρτίου 2008
(λυπούμεθα που το Δελτίο έφθασε με καθυστέρηση)

7 Μαΐ 2008

ΜΗΝΥΜΑ S.O.S.


ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ ΚΑΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ: Η ΔΥΣΚΟΛΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ

Φίλοι του FORUM,
Οι περσινές πυρκαγιές του Αυγούστου στον Πάρνωνα και η καταστροφή του βουνού, ιδιαίτερα στην περιοχή των Αγριάνων που, όπως γνωρίζετε, ήταν ολοκληρωτική, μας έχουν όλους ευαισθητοποιήσει και προσπαθούμε να βοηθήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις για την αποκατάσταση των ζημιών και την αναδάσωση. Η φύση, από τη δική της πλευρά, με τα χιόνια και τις βροχές του χειμώνα, βοήθησαν πάρα πολύ και σε μερικά σημεία η χαμηλή βλάστηση εντυπωσιάζει με την ανάπτυξή της. Ο Πάρνωνας κυριολεκτικά αναγεννάται από τις στάχτες του!
Το Δασαρχείο Σπάρτης έχει κηρύξει όλες τις καμμένες περιοχές αναδασωτέες και έχει λάβει μέτρα για την προστασία τους.
Ομως, η περιοχή των Αγριάνων είναι κατ’ εξοχήν κτηνοτροφική και η δραστηριότητα αυτή είναι σημαντικό να συνεχισθεί. Χωρίς τους κτηνοτρόφους η περιοχή δεν έχει ζωή. Αλλά και χωρίς τα δάση δεν θα υπάρξουν σε λίγο ούτε χωριά ούτε κτηνοτρόφοι.
Ζητάμε από τις Αρχές του Δήμου Θεραπνών, την Νομαρχία Λακωνίας και την Περιφέρεια Πελοποννήσου να υποστηρίξουν το Δασαρχείο στα μέτρα που έχει πάρει για την προστασία του αναγεννώμενου δάσους από την ανεξέλεγκτη βόσκηση.
Ζητάμε από τους αστυνομικούς, τους δασοφύλακες και τους αγροφύλακες να επιβλέπουν με μεγάλη αυστηρότητα την εφαρμογή των διατάξεων και των Αααγορεύσεων και να προλαμβάνουν τις καταστροφές δίδοντας οδηγίες και συμβουλές και όχι να επιβάλλουν –εκ των υστέρων- πρόστιμα.
Ζητάμε από τους κτηνοτρόφους να αυτοπεριορισθούν και να ακολουθήσουν με θρησκευτική ευλάβεια τις οδηγές των Αρμοδίων. Να είναι συνέχεια κοντά στο κοπάδι τους στα λειβάδια και να μην αφίνουν τα ζώα μόνα τους. Ας καταβάλλουν μια ιδιαίτερη προσπάθεια.
Τέλος, ζητάμε από όλους εσάς να παρακολουθήσετε από κοντά τη προσπάθεια του Δασαρχείου και να βοηθήσετε όπου μπορείτε. Οι Αρχές θα κάνουν ό,τι μπορούν, χρειάζεται όμως και εμείς να επαγρυπνούμε, να πιέζουμε όπου πρέπει και να υποστηρίζουμε τις Αρχές που με τις αποφάσεις και τις προσπάθειές τους φροντίζουν για το καλό μας, αλλά κυρίως για το καλό των παιδιών μας.

Ο Ε.Ο.Σ. ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΔΕΝΡΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ ΑΛΛΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΒΑΤΟΤΗΤΑΣ ΜΟΝΟΠΑΤΙΟΥ



Από λανθασμένη ενημέρωση είχαμε ανακοινώσει ότι ο Ορειβατικός Σύλλογος Σπάρτης θα πραγματοποιήσει δενδροφύτευση στο μονοπάτι μεταξύ Αγριάνων και Τσιτζίνων την προσεχή Κυριακή. Στην πραγματικότητα πρόκειται για προσπάθεια αποκατάστασης της βατότητας στο μονοπάτι Τσίντζινα – Αγριάνοι. Η ακριβής ανακοίνωση του Ε.Ο.Σ. είναι η ακόλουθη:
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Όπως είχαμε δημόσια ενημερώσει, ήδη από το φθινόπωρο, ο Ε.Ο.Σ. Σπάρτης έχει αναλάβει πρωτοβουλία συνεργασίας με την Περιφέρεια Ορειβατικών Συλλόγων Αττικής, με σκοπό την αποκατάσταση του πεζοπορικού δικτύου που καταστράφηκε από τις πυρκαγιές στην περιοχή μεταξύ των οικισμών Βερροίων – Τσιντζίνων – Αγριάνων και Χρυσάφων , θεωρώντας, πως η δράση αυτή αποτελεί, πράγματι, προσφορά στον αγώνα των ανθρώπων του Πάρνωνα για την ανάκαμψη και τη διατήρηση της κοινωνικής και οικονομικής δραστηριότητας στην περιοχή.
Έτσι, την Κυριακή, 11 Μαΐου, οι πρώτοι 20 Εθελοντές – μέλη του Ελληνικού Ορειβατικού Συλλόγου Ηλιούπολης - με συντονισμό και επικουρία πεπειραμένων εθελοντών του Ε.Ο.Σ. Σπάρτης θα αποκαταστήσουν τη βατότητα και θα ανανεώσουν τη σήμανση στο μονοπάτι Τσίντζινα – Αγριάνοι.
Η εθελοντική αυτή δράση υιοθετήθηκε, ήδη, και από το πρόγραμμα « Καταγραφή, αποτύπωση και δημιουργία υλικού προβολής του δικτύου μονοπατιών του Πάρνωνα» που υλοποιεί η Υπαίθριος Ζωή Σπάρτης, στα πλαίσια του έργου «Δράσεις Ενίσχυσης της Απασχόλησης με την Ενεργό Συμμετοχή των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων» (Υπουργείο Απασχόλησης και Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) με σκοπό τη συστηματική ανάδειξη των πεζοπορικών διαδρομών του Πάρνωνα .
Όσοι , μέλη και φίλοι του Ε.Ο.Σ., αλλά και του Πάρνωνα, θέλουν να συμμετάσχουν, αυτό ή το επόμενο Σαββατοκύριακο, να επικοινωνήσουν με τον συντονιστή εκ μέρους του Ε.Ο.Σ. Σπάρτης κ. Βασίλη Γεωργιάδη (2731026343) μέχρι το μεσημέρι του Σαββάτου

29 Απρ 2008

7 Απρ 2008

ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ 5 & 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Μεγάλη επιτυχία είχε η δεύτερη δενδροφύτευση που έγινε στην περιοχή των Αγριάνων, στις 5 & 6 Απριλίου, από τον Εξωραϊστικό Σύλλογο Αγριάνων και το FORUM.
Ο καιρός ήταν κατάλληλος για δενδροφύτευση. Τις προηγούμενες 15 ημέρες, μέχρι και το Σάββατο 5/4 το βράδυ, έβερεχε ακατάπαυστα. Βροχή που οι ντόπιοι είπαν πως ήταν "αγίασμα".
Το Σάββατο έγιναν οι προετοιμασίες και η οργάνωση της "επιχείρησης" και η εκκίνηση για τη δενδροφύτευση έγινε από την πλατεία του χωριού στις 8 το πρωϊ της Κυριακής. Καιρός με ήλιο και διαστήματα ψιχάλας.
Πρώτο σημείο συντονισμένης δράσης η πολύπαθη πλαγιά της Πίλιας. Κατά μήκος της πλαγιάς φυτεύθηκαν 300 περίπου δενδρίλια "Μαύρης Πέυκης". Ακολούθησε δενδροφύτευση στο δρόμο προς την Αγία Παρασκευή και το εγχείρημα ολοκληρώθηκε στην περιοχή γύρω από το εκκλησάκι. Προς το μεσημέρι, φυτεύτηκαν μέσα στο χωριό αρκετές κουτσουπιές και Ιπποκαστανιές.
Συνολικά φυτεύτηκαν 370 πεύκα, 100 κουτσουπιές και 50 ιπποκαστανιές, δενδρίλια που προμήθευσε το Δασικό Φυτώριο της Αλιάρτου του Δασαρχείου Λιβαδειάς του Υπουργείου Γεωργίας, το οποίο και ευχαριστούμε.
Μπράβο σε όλους που συμμετείχαν και θερμές ευχαριστίες στον Δήμαρχο Γιάννη Ράλλη για την υποστήριξη και τη συμμετοχή του και στον πάντα πρόθυμο να βοηθάει Παπα-Νίκο.

(Φωτογραφίες στο τέλος της σελίδας)

26 Μαρ 2008

ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ 5 και 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Σας καλούμε όλους να λάβετε ενεργό μέρος στη δεύτερη δενδροφύτευση στο Δημοτικό Διαμέρισμα Αγριάνων, που θα γίνει Σάββατο 5 και Κυριακή 6 Απριλίου.
Οπως και η πρώτη, έτσι και αυτή η προσπάθεια να πρασινίσει πάλι ο Πάρνωνας γίνεται με την πρωτοβουλία του Forum και του Εξωραϊστικού Συλλόγου Αγριάνων.
Η δενδροφύτευση θα γίνει με τη συνεργασία και τις οδηγίες της Δασάρχου Σπάρτης κ. Π. Σημάδη με δένδρα που θα μας παραχωρήσει η Διεύθυνση Αναδασώσεων της Γενικής Διεύθυνσης Δασών του Υπουργείου Γεωργίας και ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον κ. Κων/νο Σχοινά που ανταποκρίθηκε άμεσα στο σχετικό αίτημά μας.

Νταν! Νταν! οι Αγριάνοι.............

15 Οκτ 2007

Νταν! Νταν! οι Αγριάνοι .............
Η οικογένεια του πατέρα μου ήταν Αγριανιάτες. Από εκείνες τις οικογένειες που μένανε το χειμώνα στη Χρύσαφα και το καλοκαίρι ανέβαιναν στους Αγριάνους. Μικρή με παραξένευε γιατί δεν έλεγαν πως ήταν Χρυσαφίτες μιας και ο χειμώνας είναι μεγαλύτερος και ήταν λογικό να περνάνε την περισσότερη ζωή τους στη Χρύσαφα. Θα πρέπει να ρώτησα κάποτε, ίσως και να πήρα κάποια απάντηση που δεν θυμάμαι. Εκείνο που θυμάμαι είναι πως έμαθα ότι ο πατέρας μου και όλα του τα αδέλια (3 κορίτσια, 2 αγόρια και ακόμα δύο αγοράκια που πέθαναν μικρά) είχαν γεννηθεί στους Αγριάνους. Εκεί έβαλε και ο παππούς όλες τις οικονομίες του που έφερε από την Αμερική που δούλεψε μετανάστης στο τέλος του 19ου αιώνα για να φτιάξει το σπίτι για την οικογένειά του. Ενα σπίτι υπέροχο που στέγασε και τα δικά μου παιδικά χρόνια για μια δεκαπενταετία στις καλοκαιρινές διακοπές από Ιούνιο που έκλειναν τα σχολεία μέχρι Σεπτέμβριο που ξανάρχιζαν. Ολα τα όνειρα που βλέπω από τα παιδικά μου χρόνια είναι όλα με τους Αγριάνους. Ισως παράξενο; Ισως όχι. Μπορεί να είναι ο αέρας, το φως, η πέτρα και το δάσος, ο πλάτανος της πλατείας, η απρόσμενα μεγαλοπρεπής για ένα μικρό χωριό εκκλησία, η γραφική ζωή των τσοπάνηδων. Ισως να είναι και το όνομα Αγριάνοι που σε γεμίζει μια δύναμη, ακόμα κι’αν δεν έχεις ακούσει για τους Αγριάνες του Μεγάλου Αλεξάνδρου που ίσως να «μετώκισαν εις την Λακωνικήν» μετά τον θάνατό του. Τώρα ξέρω, αισθάνομαι γιατί είμαστε Αγριανιάτες...Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2007. Ετοιμαζόμαι για τη δουλειά μου ακούγοντας τα ρεπορτάζ κάποιου καναλιού της πρωϊνής ζώνης. Από εκεί έρχεται το άσχημο μαντάτο: «Η φωτιά, που εκδηλώθηκε χθες στον Πάρνωνα, πλησίαζει το χωριό Αγριάνοι..». Επικοινωνία αμέσως με τους δικούς μου που είναι εκεί. Τα πράγματα άσχημα. Τι κι’αν οι νέοι του χωριού (εκείνα τα μικρά της δεκαετίας του ’70 που έπαιζαν με τα παιδιά μας στην πλατεία) προσπαθούν και πιστεύουν ότι η προσπάθειά τους παράλληλα με εκείνη των πυροσβεστών θα εμποδίσει τις φλόγες να πλησιάσουν ....... Το χωριό πρέπει να εκκενωθεί.....Τα κανάλια δείχνουν φωτιές σε όλη την Πελοπόννησο... Ολεθρος....Ζωές χάνονται, περιουσίες καταστρέφονται, το περιβάλλον σβήνει..... Οχι πολλές αναφορές στους Αγριάνους, παρά μόνον η επανάληψη κάθε τόσο της εντολής για εκκένωση του χωριού. Τη μονοτονία της ανακοίνωσης σπάζει η κραυγή αγωνίας μιας γυναίκας που επικοινωνεί ξημερώματα με κάποιο κανάλι και κάνει έκκληση «να βοηθήσουν τους τσοπαναραίους που έχουν μαζέψει τα ζωντανά τους στην πλατεία και περιμένουν σωτηρία». Και όλα πονάνε πολύ. Ολες οι καταστροφές σε κάθε γωνιά της όμορφης Πελοποννησιακής γής, της Ελληνικής γής είναι ένα μήνυμα θανάτου... Νταν! Νταν! .....θάνατος..... Χτυπάνε άρραγε οι καμπάνες στους Αγριάνους, όπως γινόταν παλιά όταν έπιανε φωτιά; Μάλλον όχι μιας και τα μέσα δίνουν την είδηση με άλλους τρόπους πιά. Ομως σε μένα το τραγικό μήνυμα το φέρνει ακόμα η καμπάνα, όπως τότε που τα παιδιά της γειτονιάς μαζευόντουσαν κάτω από τη μάντρα του σπιτιού και φώναζαν «Νταν! Νταν! Ο Χριστόφορος πέθανε».....Ο θείος ο Χριστόφορος ήταν αδελφός του πατέρα μου. Δεν είχε την ίδια τύχη με τα άλλα παιδιά της οικογένειας. Δεν μορφώθηκε, δεν εργάσθηκε, δεν έκανε οικογένεια γιατί ήταν ένας ενήλικας-παιδί. «Περπατούσε» με τα τέσσερα, μιλούσε παιδιάστικα, καταλάβαινε έναν δικό του κόσμο. Ο θείος ο Χριστόφορος ήταν κινητικά και νοητικά ανάπηρος, ένα άτομο «ειδικών ικανοτήτων» όπως λέμε σήμερα. Ενα άτομο αγαπημένο, που πολλές φορές έβγαζε μια περίεργη σοφία και είχε πάντα μια αγνή ευαισθησία. Του άρεσε η γη, αυτοχριζόταν γεωπόνος (ολοπόνος), μάζευε τα κουκούτσι και τα φύτευε, έπαιζε το παιδικό του ακκορντεόν (κοκολόν) και μας κούναγε στην κούνια που δέναμε στην κόρδα του μικρού σπιτιού που ήταν το σπίτι του. Το Μαλιγούλι του, το Λιμίτη του, τη Μπαλάλα του, το Λενάκο του........ Ο θείος ο Χριστόφορος με την ιδιαίτερη σχέση με το Λία, το γαμπρό του, που τον πείραζε και τον θύμωνε με τα αστεία του, αλλά που τα επιζητούσε και ο ίδιος. Ο θείος ο Χριστόφορος (Τιτόφολο Κολόμπο κάλυψε Αμεκή) είχε μάθει να ζεί με τα πειράγματά μας γιατί τα’βλεπε πίσω από την αγάπη που του είχαμε όλοι μας συγγενείς και μη. Μόνον δύο πράγματα δεν δεχότανε. Να του πειράξεις την καρυδιά που είχε φυτέψει στον κήπο και να του μιλήσεις για θάνατο. Δεν ήθελε να πεθάνει... Και κάποια παιδιά, όταν θέλανε να γελάσουν, ερχόντουσαν κάτω από την μάντρα και φώναζαν σαν δαιμονισμένα «Νταν! Νταν! Ο Χριστόφορας πέθανε!!». Εκείνος γινόταν άγριο θηρίο, ορθωνόταν, στεκόταν σχεδόν στα πόδια του (αυτά τα πόδια που δεν μπορούσαν άλλες ώρες να τον κρατήσουν) κι έψαχνε να βρεί πέτρες να τους πετάξει πριν τρέξουμε εμείς να διώξουμε τα «παλιόπαιδα» γεμάτοι θυμό γιατί δεν την άξιζε τέτοια κακόγουστη πλάκα.«Νταν! Νταν! Ο Χριστόφορος πέθανε....», «Νταν! Ντάν! Ο Χριστόφορος πέθανε....», ήρθε και χτυπούσε και ξαναχτυπούσε μια καμπάνα τραγικά μέσα μου όσο οι φωτιές μαίνονταν. «Νταν!, Νταν! Ο Χριστόφορος...όχι οι Αγριάνοι πέθαναν...», «Νταν! Νταν! Οι Αγριάνοι πέθαναν..... «Νταν! Νατν! Οι Αγριάνοι πέθαναν, οι Αγριάνοι πέθαναν, πέθαναν, πέθαναν......». Οι πύρινες γλώσσες στα σφοντάμια του μπάρμπα Πάνου, στα πουρνάρια κάτω από τη μάντρα μας, μέσα στα δάση μας, εκεί στη Πίλλια που ζούσε ο θεώρατος δράκος που, όταν αρρώσταινε, του έκανε η δράκαινα βεντούζες με τέστες, όπως μας έλεγε στο παραμύθι ο μπάρμπα Λιάς. Η πύρινη λαίλαπα να φοβίζει το χωριό μας. Και τα παιδιά μας, όλα τα παιδιά να προσπαθούν να την διώξουν θεριωμένα από τον θυμό γιατί η γή μας δεν το άξιζε αυτό...ΟΧΙ, ΔΕΝ ΠΕΘΑΝΑΝ ΟΙ ΑΓΡΙΑΝΟΙ όσο μεγάλη και αν είναι η καταστροφή.. Το όμορφο χωριό μας είναι λαβωμένο με πληγές ανοιχτές που θέλουν χρόνο και κόπο για να γιατρευτούν. Βλέπω την καρυδιά του θείου του Χριστόφορου που γλύτωσε από τη φωτιά και νοιώθω την καμπάνα της μοιραίας αναγγελίας, που τον έκανε να πετροβολάει τους «κακούς», να γιγαντώνει μέσα μου την ανάγκη να γίνουμε όλοι ένα. Να ορθωθούμε σαν τον Μπαρμπα Χριστόφορα όλοι εμείς οι ΑΓΡΙΑΝΙΑΤΕΣ. Μαζί, σαν μια πέτρινη δύναμη να διώξουμε το κακό που άφησε ο πύρινος εφιάλτης, να χτίσουμε, να φυτέψουμε, να δώσουμε πάλι ζωή στα δάση μας και το χωριό μας. ΟΧΙ, ΟΙ ΑΓΡΙΑΝΟΙ ΔΕΝ ΠΕΘΑΝΑΝ!!!!!!